Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MLM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MLM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MLM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MLM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az MLM, - ahogy a nevében is benne van - egy kereskedelmi ill. marketing rendszer. Célja, mint minden marketing rendszernek, termékek piacra vitele, azaz a gyártótól való eljuttatása a fogyasztóhoz. Gyárthatja egy cég a világ legnagyszerűbb termékét, vagy akár magát az Élet Vizét is, ha az emberek nem tudnak róla, a cégnek nem lesz forgalma. Meg kell tehát oldani, hogy a lehetséges fogyasztók megismerjék az adott terméket, de még inkább azt a hasznot, amit az adott áru a számukra nyújthat. A marketing feladata ennek az ellátása. (Terméken értünk mindent, amit a fogyasztó felé értékesíteni kívánunk, tehát a szolgáltatásokat is, mint pl. ügyvédi jogi tanácsadás). A marketingnek napjainkban 3 jól megkülönböztethető formáját alkalmazzák, érdemes először megismerni ezeket.
Kell-e az MLM-ezőnek eladással foglalkoznia? Igen! KELL!
A már többször idézett Robert T. Kiyosaki szerint: ..nem a pénz teszi az embereket gazdaggá. A képességek azok, amiknek a gazdagságukat igazán köszönhetik. És első számú vállalkozói képességként az eladást kell megemlítenünk." Miért van az mégis, hogy az emberek többsége úgy viszolyog az eladástól, mint ördög a tömjénfüsttől? Sokan szívesen elhelyezkednek egy üzletbe eladónak, de ha az MLM-ről hallnak, akkor inkább lenyelnének egy békát keresztben, mintsem ezzel foglalkozzanak. (Ebből is látszik, hogy az üzletekben jobb esetekben is csak kiszolgálókkal találkozhatunk, nem eladókkal).
Ez a tipikus kommunikációs zavar esete. Olyan ez, mintha a beszélgetőpartnerünk elméjében lévő "fordítógép" hibásan dekódolná az üzenetünket. Valójában nem csak olyan, hanem pontosan erről van szó. ![]() A kommunikáció vázlatos modellje
Vagyis B-ben a fordítás hibásan megy végbe, ami létrehozza a fent vázolt gondolatot. A köznyelv ugyanis az eladást a rámenős, erőszakos, sőt aggresszív ügynöki módszerekkel társítja. Megjelenik a lelki szemeink előtt egy levakarhatatlan, bosszantó ember képe, akit, ha kidobnak az ajtón, visszamászik az ablakon. Való igaz, ennek a képnek a kialakulásában a szakma egy-néhány nem túl jeles képviselője is kivette a részét. Ezért van az, hogy a network marketinget gyakran úgy kommunikálják, hogy itt nem is kell egyáltalán eladni, sőt nem is kell egyáltalán érteni az eladáshoz. Pedig ez így nem igaz! Nem csigázom tovább. Elárulom, hogy mit is kell csináni az MLM-ben. És ez nem is bonyolult. |
|||||
Fogyasztói klubrendszer létrehozása
Amikor Ön hálózatot épít, tulajdonképpen utakat, csatornákat épít ki a gyártó cég és a fogyasztók között. Ebben a munkában pedig Ön - kezdetben mindenképpen - a kapcsolataira tud támaszkodni. (Ezért is szokták az MLM-et - ha a tevékenységi oldaláról közelítjük meg - kapcsolati marketingnek nevezni.) Nem úgy, hogy letámadja őket, hanem csak felajánlja nekik is a nagykereskedelmi vásárlás lehetőségét. Erre nagyon sokan nyitottak. Ők nem Öntől fognak vásárolni, hanem közvetlenül a cégtől, a saját diszkont kátyájukkal. Az Ön jövedelme tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységből származik. Mivel az igazi hálózazi marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámöltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azokanak fizetik ki, akik ezt a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik - adott esetben Önnek.
A szponzor Legjobban talán az edzőhöz lehetne hasonlítani a szerepét. Az edző sem azt mondja, hogy: Oké, gyerekek! Akkor menjetek, fussatok sokat és gyorsan, akkor erősek lesztek, aztán majd találkozunk az olimpián. Viszlát és sok sikert! Nem. Az edző az, aki ért ahhoz, hogy hogyan lehet valaki sikeres az adott sportban. Sőt lehet, hogy az egyes sportolóknak különböző tanácsokat fog adni. Kinek-kinek amire a személyes fejlődéséhez szüksége van. Edzéstervet készítenek a sportolóval közösen, aztán folyamatosan ott van, figyel, segít kijavítani a hibákat.
Ehelyett ott áll pálya szélén, síppal a kezében, és azt mondja: gyorsabban! Egyszerűen erre lett felbérelve. Érdekes megfigyelni, hogy még a legsikeresebb sportolóknak, bajnokoknak is van edzőjük. Tudják, hogy önmaguktól hajlamosak lennének kiengedni, lazsálni. Ilyen az emberi természet. Fizetnek hát valakinek, hogy az élő lelkiismeretük legyen. Egyszerűen szükségük van valakire, aki nem ők. Egy külső szakértő, aki mintegy felülről látja a tevékenységüket. Olyan ez, mintha Ön bent lenne egy labirintusban, az edző meg fent ül egy magaslaton, és onnan irányítja Önt. A szponzor pontosan ilyen. Lehet, hogy egyéb kvalitásokban elmarad a szponzorálttól, de ő felülről látja az üzletet. Ennél fogva egy segédmunkás is ki tud vezetni a labirintusból egy akadémikust, vagy egy vállalat igazgatót is. Előfordul, hogy a szponzor csak kis idővel korábban kezdte el az üzletet. De már ebben az esetben is legalább egy fél fejjel magasabban van a labirintusban, mint a szponzoráltja. Azonban ott van egy egész csapat ember, aki segíteni tud: a szponzor-vonal (a szponzor szponzora, annak a szponzora stb.). Ezeknek az embreknek mind anyagi érdekük fűződik hozzá, hogy segítsék - adott esetben - Önt. A szponzor feladata felelősségteljes: ha elindított valakit az üzletben, először is meg kell tanítania őt is szponzorálni. Majd meg kell tanítania arra, hogyan taníthat meg ő is másokat erre. Meg kell tanítania tanítani. Így már talán érthető, hogy miért beszélnek gyakran ebben az üzletben vezetéstől, ill. vezetőképzésről.
A szponzorálás az, ami ezt az üzletágat naggyá teszi. Ez nem egyszerű toborzás, pláne nem beszervezés, ahol összecsődítünk egy csomó embert. Sok ember együtt, vezetés nélkül, csak tömeg. A tömegek pedig ritkán szoktak előremutató dolgokat csinálni. Ahogy az Ön üzlete növekedni fog, Ön ki fog nevelni a saját szervezetén belül vezetőket, miáltal Önből is vezető válik. Ön létrehozott egy szervezetet és kinevezte magát igazgatónak az élére.
|
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!