Mlm: Hogyan működik az MLM rendszer?

Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1025 fő
  • Képek - 425 db
  • Videók - 85 db
  • Blogbejegyzések - 1242 db
  • Fórumtémák - 494 db
  • Linkek - 177 db

Üdvözlettel,

MLM vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1025 fő
  • Képek - 425 db
  • Videók - 85 db
  • Blogbejegyzések - 1242 db
  • Fórumtémák - 494 db
  • Linkek - 177 db

Üdvözlettel,

MLM vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1025 fő
  • Képek - 425 db
  • Videók - 85 db
  • Blogbejegyzések - 1242 db
  • Fórumtémák - 494 db
  • Linkek - 177 db

Üdvözlettel,

MLM vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MLM közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1025 fő
  • Képek - 425 db
  • Videók - 85 db
  • Blogbejegyzések - 1242 db
  • Fórumtémák - 494 db
  • Linkek - 177 db

Üdvözlettel,

MLM vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hogyan működik az MLM rendszer?

Az MLM,  - ahogy a nevében is benne van - egy kereskedelmi ill. marketing rendszer. Célja, mint minden marketing rendszernek, termékek piacra vitele, azaz a gyártótól való eljuttatása a fogyasztóhoz. Gyárthatja egy cég a világ legnagyszerűbb termékét, vagy akár magát az Élet Vizét is, ha az emberek nem tudnak róla, a cégnek nem lesz forgalma. Meg kell tehát oldani, hogy a lehetséges fogyasztók megismerjék az adott terméket, de még inkább azt a hasznot, amit az adott áru a számukra nyújthat. A marketing feladata ennek az ellátása. (Terméken értünk mindent, amit a fogyasztó felé értékesíteni kívánunk, tehát a szolgáltatásokat is, mint pl. ügyvédi jogi tanácsadás).

A marketingnek napjainkban 3 jól megkülönböztethető formáját alkalmazzák, érdemes először megismerni ezeket.
  • Kiskereskedelem. Ez amit a leginkább megszoktunk. Bemegyek egy boltba, áruházba, és megveszem, amire szükségem van, vagy aminek a megvásárlására vágyat ébresztettek bennem. Előnye, hogy a vásárló nem érzi magát nyomás alatt, úgy gondolja, hogy a szabad akaratából vásárol. Hátránya a magas járulékos költség, ugyanis mire egy termék eljut a fogyasztóhoz, rendszerint nagyon sok kézen megy keresztül, továbbá a kiskereskedelmi egységek, és azok üzemeltetése is sokba kerül.
    Ami leginkább jellemző a kiskereskedelemre az a REKLÁM. Átlagosan 70%-át teszi ki egy termék árának, de lehet ennél sokkal több is. (Pl. egy ismert márkájú borotva penge gyártási költsége 40 Ft körül mozog, a boltokban azonban egy 5-ös kiszerelésű termék ára jóval 2000 Ft felett van) 
  • Közvetlen értékesítés. Ahogy a neve is mutatja, az értékesítés közvetlenül a gyártótól (szolgáltatótól) a fogyasztónak történik - kihagyva a közbülső elemeket - értékesítőkön keresztül. Általában (de nem kizárólag) olyan termékek, vagy szolgáltatások értékesítésére használják, amelyek speciális szaktanácsadást igényelnek, az értékük első ránézésre nem egyértelmű, és a hagyományos (média) technikákkal nem lehet őket reklámozni. Pl. pénzügyi tanácsadás, biztosítás vagy mondjuk speciális főzőedények. Az ilyen módon értékesítőket szokták ügynököknek nevezni, de mivel ennek a szónak a köznyelvben meglehetősen pejoratív felhangja van, ezért inkább üzletkötőknek, szaktanácsadóknak szokták e szakma művelői magukat nevezni. (Mennyivel jobban hangzik: "forduljon szaktanácsadónőjéhez", mint "forduljon ügynöknőjéhez"). Mára már ebből az üzletágból sem hiányozhat teljesen a reklám. Előnye viszont, hogy nem igényli üzletek, áruházak fenntartását, tehát költségmegtakarítást jelent.
     
  • Multi-level marketing. Leginkább a közvetlen értékesítéssel szokták összekeverni. A legfontosabb különbség egy mondatban: A közvetlen értékesítésben kevesen adnak el sokat, az MLM-ben sokan vásárolnak keveset.  Míg a közvetlen értékesítésben dolgozó ügynök (üzletkötő) jutaléka kizárólag a saját értékesítéséből származik, ezért - bár, ha érti a dolgát, nagyon sokat is kereshet - a jövedelmének van egy felső határa, hiszen a nap számára is csak 24 órából áll. Ezzel szemben az MLM-ező kiskereskedelmi értékesítést nem is végez. (Most tekintsünk el a néhány rokon és közeli ismerős árrés nélküli termék kiszolgálásától. Ezt a legtöbb boltos is megteszi, és nem tekinti eladásnak). Több MLM vállalat üzletszabályzata pedig kifejezetten tiltja a kiskereskedelmi értékesítést. (Értsd: megveszem nagyker áron, majd eladom kisker áron. Az árrés az én hasznom).  Hogyan történik akkor az MLM-ben az értékesítés?
    Ezt szeretném ezen a lapon egy kicsit megvilágítani.
Eladás vagy nem eladás? Ez itt a kérdés!

Kell-e az MLM-ezőnek eladással foglalkoznia? Igen! KELL!
De nézzünk meg még néhány foglalkozást. Kell-e eladnia egy orvosnak? Egy pedagógusnak? Hát egy ügyvédnek?
Nézzük meg az utóbbit. Ismerheti valaki a legjobban a jogszabályokat, úgy értem, lehet a szakmájában a toppon, de ha ezt senki nem tudja róla, nem lesznek ügyfelei. Nem elég tudnia, el kell tudnia adni a tudását.
Manapság minden jobb állást pályázni kell. Milyen képességre van ehhez leginkább szükség? Ez nem is kérdés! Eladásra. El kell tudni adni magunkat. Azt a hasznot, amit az alkalmazó cég számára jelenthetünk.
Biztosan Ön is emlékszik az iskolából olyan tanárra, akinek "csüngtek az ajkán" a tanulók, mások - pedig nagy tudásúak voltak - nem tudták azt átadni. Náluk is az eladási képesség az, ami hiányzott.

Úgy tűnik tehát, hogy az életben igen fontos, ha nem a legfontosabb képesség az ELADÁS.

A már többször idézett Robert T. Kiyosaki szerint:
"..amikor valakinek alacsony jövedelme, az esetek 99%-ában mindez azért van, mert az illető nem képes valamit eladni; vagy semmi eladni valóval nem rendelkezik, vagy ha igen, akkor azt nem tudja eladni. Meg kell az embernek tanulnia, hogyan kell eladni.

..nem a pénz teszi az embereket gazdaggá. A képességek azok, amiknek a gazdagságukat igazán köszönhetik. És első számú vállalkozói képességként az eladást kell megemlítenünk."

Miért van az mégis, hogy az emberek többsége úgy viszolyog az eladástól, mint ördög a tömjénfüsttől? Sokan szívesen elhelyezkednek egy üzletbe eladónak, de ha az MLM-ről hallnak, akkor inkább lenyelnének egy békát keresztben, mintsem ezzel foglalkozzanak. (Ebből is látszik, hogy az üzletekben jobb esetekben is csak kiszolgálókkal találkozhatunk, nem eladókkal).  

FONTOS!
Az emberek fejében az eladásról valami teljesen téves elképzelés él.
- Nem tudok/akarok eladni! - mondják sokan.
De erre gondolnak: - nem akarok/tudok ismerős és/vagy idegen embereket arra rábeszélni vagy azzal zaklatni, hogy megvegyenek vagy megtegyenek olyasmit, amit nem akarnak, és aminek a szükségességéről én magam sem vagyok meggyőződve.

Ez a tipikus kommunikációs zavar esete. Olyan ez, mintha a beszélgetőpartnerünk elméjében lévő "fordítógép" hibásan dekódolná az üzenetünket. Valójában nem csak olyan, hanem pontosan erről van szó.

A kommunikáció egyszerűsített sémája
A kommunikáció vázlatos modellje

Vagyis B-ben a fordítás hibásan megy végbe, ami létrehozza a fent vázolt gondolatot. 

A köznyelv ugyanis az eladást a rámenős, erőszakos, sőt aggresszív ügynöki módszerekkel társítja. Megjelenik a lelki szemeink előtt egy levakarhatatlan, bosszantó ember képe, akit, ha kidobnak az ajtón, visszamászik az ablakon. Való igaz, ennek a képnek a kialakulásában a szakma egy-néhány nem túl jeles képviselője is kivette a részét.

Ezért van az, hogy a network marketinget gyakran úgy kommunikálják, hogy itt nem is kell egyáltalán eladni, sőt nem is kell egyáltalán érteni az eladáshoz. Pedig ez így nem igaz!
Sokan - köztük én magam is sokáig - azt mondtuk egy érdeklődőnek, hogy itt nem kell eladnia, mert azt gondoltuk, hogy azzal inkább félrevezetnénk őket, amit gondolnak az eladásról, mint azzal, ha azt mondjuk, hogy itt egyáltalán nem kell eladni. Ezzel valóban megnyertünk néhány embert, aztán kiderült, hogy amit nyertünk a réven, azt elveszítettük a vámon. Ezek az emberek általában nem csak eladni nem akartak, hanem egyáltalán semmit se csinálni. Akik pedig mégis elkezdtek dolgozni, azok ennek okán nem is tanulták meg az eladást, így amatőr módszereikkel elkezdték az ismerőseiket zaklatni a "a világ legjobb termékeivel, amit nektek is ki kell próbálnotok", ezzel is erősítve a kialakult fenti képet.

Nem csigázom tovább. Elárulom, hogy mit is kell csináni az MLM-ben. És ez nem is bonyolult.

Fogyasztói klubrendszer létrehozása

Erről van itt tehát szó. Nem termékeket kell értékesíteni - ezt az ellátó vállat teszi. A dolog úgy működik, hogy az MLM anyacég nagykereskedelmi raktárakat hoz létre világszerte, amelyekben egy nagykereskedelmi kártyával lehet csak vásárolni. Ebben hasonlít a METRO áruházakhoz. A különbség abban van, hogy ezeket a kártyákat nem közvetlenül a vállalat bocsátja ki, hanem a kártyák egymáshoz kapcsolódnak. Amint Ön megszerezte rá a jogot, lehetősége van rá, hogy másnak is ilyen diszkont vásárlói jogot adjon. Az Ön feladata tehát egy vásárlói klub hálózat felépítése, Ön pedig egy ilyen profilú vállalkozás - egy bizonyos méret után pedig vállalat - tulajdonosa lesz.

Amikor Ön hálózatot épít, tulajdonképpen utakat, csatornákat épít ki a gyártó cég és a fogyasztók között.
N
aivitás persze azt gondolni, hogy ez a dolog úgy működik, hogy én szólok 2 embernek, aztán azok is szólnak 2 embernek... és így tovább. Ez egy szakma. Érteni kell hozzá. Pontosabban fogalmazva meg kell tanulni érteni hozzá.

Ebben a munkában pedig Ön  - kezdetben mindenképpen - a kapcsolataira tud támaszkodni. (Ezért is szokták az MLM-et - ha a tevékenységi oldaláról közelítjük meg - kapcsolati marketingnek nevezni.) Nem úgy, hogy letámadja őket, hanem csak felajánlja nekik is a nagykereskedelmi vásárlás lehetőségét. Erre nagyon sokan nyitottak. Ők nem Öntől fognak vásárolni, hanem közvetlenül a cégtől, a saját diszkont kátyájukkal. Az Ön jövedelme tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységből származik. Mivel az igazi hálózazi marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámöltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azokanak fizetik ki, akik ezt a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik - adott esetben Önnek. 

Az AJÁNLÁS szónál érdemes megállni egy kicsit, mert a dolog azért nem ennyire egyszerű. A szakirodalomban gyakran szoktak hivatkozni a szájreklámra, mint a leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszközre. Pl.:megnézek egy jó filmet, amit aztán ajánlok a barátaimnak is. Nincs is ezzel gond, amíg a mozi nem fizet nekem ezért. Mert ha így lenne, rögtön "homokszem kerülne a gépezetbe", a barátaimban mindjárt felmerülne a gyanú, legalább tudat alatt, hogy talán nem is annyira jó ez a film, csak azért ajánlom, mert hasznom származik belőle. Amint tehát a pénz belép a tranzakcióba, attól az megszűnik tisztán csak ajánlás lenni. Ettől még a film lehet valóban jó, csak azt akarom ezzel mondani, hogy a puszta felajánlás kevés. Meg kell tanulni a megfelelő módon reklámozni a filmet, azaz végső soron eladni. Ha ennek a mikéntjéről többet szeretne tudni, akkor figyelmébe ajánlom az mlm start program e-book-ot, melyvenahol konkrét marketing módszerekről olvashat.

A szponzor
Ez egy olyan eleme a hálózati kereskedelemnek, ami semmilyen más üzletben sem fordul elő. A szponzor az a személy, aki - miután megmutatta az üzleti lehetőséget - nem távozik el, hanem ott marad és segít Önnek abban, hogy sikeres legyen, azért, mert ő maga anyagilag érdekelt ebben

Legjobban talán az edzőhöz lehetne hasonlítani a szerepét. Az edző sem azt mondja, hogy: Oké, gyerekek! Akkor menjetek, fussatok sokat és gyorsan, akkor erősek lesztek, aztán majd találkozunk az olimpián. Viszlát és sok sikert!  

Nem. Az edző az, aki ért ahhoz, hogy hogyan lehet valaki sikeres az adott sportban. Sőt lehet, hogy az egyes sportolóknak különböző tanácsokat fog adni. Kinek-kinek amire a személyes fejlődéséhez szüksége van. Edzéstervet készítenek a sportolóval közösen, aztán folyamatosan ott van, figyel, segít kijavítani a hibákat.

Van azonban egy fontos  dolog: Nem az edző fut!

Ehelyett ott áll pálya szélén, síppal a kezében, és azt mondja: gyorsabban! Egyszerűen erre lett felbérelve. Érdekes megfigyelni, hogy még a legsikeresebb sportolóknak, bajnokoknak is van edzőjük. Tudják, hogy önmaguktól hajlamosak lennének kiengedni, lazsálni. Ilyen az emberi természet. Fizetnek hát valakinek, hogy az élő lelkiismeretük legyen. Egyszerűen szükségük van valakire, aki nem ők. Egy külső szakértő, aki mintegy felülről látja a tevékenységüket. Olyan ez, mintha Ön bent lenne egy labirintusban, az edző meg fent ül egy magaslaton, és onnan irányítja Önt.  

A szponzor pontosan ilyen. Lehet, hogy egyéb kvalitásokban elmarad a szponzorálttól, de ő felülről látja az üzletet. Ennél fogva egy segédmunkás is ki tud vezetni a labirintusból egy akadémikust, vagy egy vállalat igazgatót is.

Előfordul, hogy a szponzor csak kis idővel korábban kezdte el az üzletet. De már ebben az esetben is legalább egy fél fejjel magasabban van a labirintusban, mint a szponzoráltja. Azonban ott van egy egész csapat ember, aki segíteni tud: a szponzor-vonal (a szponzor szponzora, annak a szponzora stb.). Ezeknek az embreknek mind anyagi érdekük fűződik hozzá, hogy segítsék - adott esetben - Önt. 

A szponzor feladata felelősségteljes: ha elindított valakit az üzletben, először is meg kell tanítania őt is szponzorálni. Majd meg kell tanítania arra, hogyan taníthat meg ő is másokat erre. Meg kell tanítania tanítani

Így már talán érthető, hogy miért beszélnek gyakran ebben az üzletben vezetéstől, ill. vezetőképzésről.
A vezetés egyik legjobb defíníciója:

A vezető az, aki: vezetőket képez

A szponzorálás az, ami ezt az üzletágat naggyá teszi. Ez nem egyszerű toborzás, pláne nem beszervezés, ahol összecsődítünk egy csomó embert. Sok ember együtt, vezetés nélkül, csak tömeg. A tömegek pedig ritkán szoktak előremutató dolgokat csinálni. Ahogy az Ön üzlete növekedni fog, Ön ki fog nevelni a saját szervezetén belül vezetőket, miáltal Önből is vezető válik.

Ön létrehozott egy szervezetet és kinevezte magát igazgatónak az élére.

Összefoglalva:
  • Az MLM egy kereskedelmi rendszer termékek értékesítésére, de a jövedelem szervezetépítésből származik nem termékek eladásából.
  • Kell tudni eladni, de elsősorban önmagunkat, azt, hogy bízzanak bennünk, majd azt a hasznot, amit üzletünk és termékeink a leendő ügyfeleinknek biztosíthatnak.
    Az emberek sohasem termékeket vesznek, hanem megoldást a problémáikra.
  • Egy olyan vállalkozás  - vállalat - felépítésére nyílik lehetőség, amely egyszere tud adni pénzt, időt, és egészséget.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu